❤我的电子书 ❤

Thursday, July 16, 2015

Tanggungjawab seorang menantu perempuan & anak lelaki ibu

Tanggungjawab seorang menantu perempuan & anak lelaki ibu
====
Saya berkahwin berumur 22 years old ,
Tetapi saya faham saya kenyataan
" Saya berkahwin bukan sahaja berkahwin dgn husband saya, malahan keluarga suami. "

Chinese New Year ,saya bukan sahaja sibuk rumah saya , malahan sibuk rumah bapa suami ,
sebab saya faham tanggungjawab seorang isteri bukan isteri sahaja malahan seorang menantu perempuan.

Pada masa sekarang, tanggungjawab seorang menantu perempuan tidak banyak lagi , malahan anak lelaki sendiri pula tidak raya di rumah sendiri tetapi raya isteri rumah.
Raya pertama adalah hari yang meriah, ibu berharap anak-anak sendiri boleh balik rumah dan berkumpul dengan keluarga, makan dengan sekeluarga .
Sebagai menantu perempuan yang bertanggungjawab, akan membantu ibu suami untuk memasak .

Cuba fikirkan. ....ibu menemani kami sewaktu kecil, tetapi kami lupakan jagaan ibu yang mulia itu selepas berkahwin.

Cuba fikirkan. ... Ibu sudah tua , memasak waktu raya tanpa bantuan menantu perempuan , malahan anak lelaki sendiri
tidak Raya di rumah  dan hari raya  bergembira  tanpa berfikir ibu sendiri .

Sebagai ibu , saya rasa sunyi , sebab anak saya berkahwin bukan  " tambah seorang anak perempuan , malahan hilang seorang anak lelaki ...... "

Saya memberi kepujian yang tinggi kepada menantu perempuan bertanggungjawab ini

Apa saya ingin sampaikan ialah

Jalani seorang menantu yang bertanggungjawab, dan jadikan seorang anak yang bertanggungjawab.

No comments:

Post a Comment